Sunday, December 18, 2005

戇居禍根



真係要拎那個拍吓屁股走人,留低蘇州 shit 嘅董建華出嚟鞭屍!佢正一名副其實「生前累朋友;死後累街坊。」經典人辦。

以前嗰啲一壇壇衰晒嘅嘢唔再提嘞。自第一屆西雅圖 WTO 會議及往後那幾屆都必有大規模示威,邊度仲有人咁好大喜功患咗咁嚴重大頭症咁戇居死都要申請,仲要係喺港島中間嘅市中心灣仔攪喎~ X!用我哋嘅錢去喺佢面上貼金,X 多次!

有 oD人會話,好處唔係即刻見到嘅,眼光要長遠啲;香港攪,有理由嘅,可提升國際形象地位云云。。。。~ 嗱,唔好同我講呢 oD,要我扮中肯扮君子,各打五十大板呢種「懶」有道理嘅「德行」唔係我 style,我亦最憎。我剩係知道呢幾日喺灣仔附近嘅各食肆商舖損失龐大。

雖然西門豹治水時曾講過:「民可以同樂,不可以慮始。」這句話若用喺例如當年起地鐵,就非常適用。但若用喺今次攪世貿會議嘅香港,我真係睇唔到今次喺度攪這華多於實的大 project 對於香港有何實質好處喎。

有邊位高人可賜教一下?

何必呢~~~~ 何必呢~~~~ 試聽

7 comments:

Ruth Tam said...

I think having WTO in Hong Kong is not a good decision. However, what's done is done. Just try to minimize the loss and injury.

梁巔巔 said...

說得也是.

但都係嗰句~ "何必呢~~~~~ 何必呢~~~~~ 得的多還失的多升得高的終於都會低墮何必呢何必呢....."

程霜 said...

Think of it the positive way (again, my style):-

1. Let us know how "nice" our police are.
2. Let the government knows that they need to spend more budget on physical training for the police. They are WEAK!
3. This is a good riot training exercise for all the police, from the CIPs who do the planning to the front line officers. I rather have them going through this type of real training rather than spending the tax money to "model" the riot at training school.
4. Expose who could be dropped out from the vendor list who provide those easy to break riot gears.
5. This is a good experience for our younger generations: Freedom is not free; They are so lucky to be in HK, not as a farmer; See what "tough life" suppose to be, mommy boys!
6. Think twice if you want to join HK Police Force, physically not fit, please do not apply.

Hyacinthus said...

有趣有趣

巔巔: 唔好同我講呢 oD,要我扮中肯扮君子,各打五十大板呢種「懶」有道理嘅「德行」唔係我 style,我亦最憎。

程霜:Think of it the positive way (again, my style):-)

咁等我做中間人啦
風信子: 今日會議閉幕, 全國一體化有利也有弊,蓋棺論定其成效功過似乎太早!我知的懂的不多,所以我閉嘴,不胡亂批評發言!

梁巔巔 said...

靚女佳人 & 才子情聖,

First of all, I miss you ar 啊!!!!!

^~

"Think twice if you want to join HK Police Force, physically not fit, please do not apply."

最憎警察 ga 嘞!

"全國一體化有利也有弊,蓋棺論定其成效功過似乎太早"

同意吖! 所以我剩係插唔應該喺香港攪囉.

"我知的懂的不多,所以我閉嘴,不胡亂批評發言!"

天秤優點特質。所以妳係真君子.

"Think of it the positive way (again, my style):-"

同你交流溝通已有一段日子, 知你係咁; 同你唔係嗰 oD如我所言的假道學偽君子. 你也是真我演繹。

你倆知嘛, 我真係好睇唔起好憎嗰啲人. 如果係唔緊要, 最慘就係比你睇得出, 看穿佢哋喺度扮 o緊, 搏人欣賞!

X x ∞

ChecheBee said...

LDD: can't agree with you anymore!

梁巔巔 said...

Bee,

唔緊要吖. 百花齊放嘛. ^^