Monday, September 19, 2011

廿一世紀讀佢兩鑊之讀「屎片」



前幾天中午在某區的食物廣場看見某職業學院的學生用膳,他們都各自穿著屬於自己系所的外套 (如當中有汽車工程系),那些系所外套都設計得很好看,使他們外表都格外醒目。

還記得我那個年代,也有職業訓練局,應是現在的職業學院前身,那時,這些「地方」是讓一眾「叫做讀不成書」,升不上正規中學高年級的年輕人學會一實用謀生技能。我有幾位朋友就是在那裡學成某些專長,如裝修水泥、建築搭棚和水電等。現在,他們有的縱不是老闆,也是入息不錯的老行專,比我這「讀過書」的朋友不知賺多幾多!想說的是,如今那些職業學院的系服,令我覺得,嗯。。。。是否浮誇,務虛了一點呢?為甚麼每個課程都要加上一個「系」字?加上一個「系」字,學的東西是否會勁點?記得多年前一位朋友報讀了不用看成績便可入學的某一間書院某個學系後,他開心得跳跳扎的跟我說:「哈哈哈哈哈!我入了XX系啊!」這個「系」字,的確,其力量之充盈,使人很容易上腦很容易 High!使人不自覺,飄飄然自然地猶如入了「大學」一樣。亦由於這樣,有關方面便在各課程後都加上一個「系」字。甚至,一招兩式,順便「拆細」,廣開課程。學生和家長方面,亦樂見其成。學生~ 自己成績不好升不上也有「系」讀;家長~ 個仔 (女) 讀的那個科 (課程) 有個「系」字,叫XX系呢!兩者都安樂了,滿足矣。

另外,即使現在的大學,降低能力要求,使香港受大學教育率普及,總之務求盡量做到人人有大學入有「系」讀。但又如何?!值得開心歌頌嗎?!升成班成群根本未夠能力的學生入大學,有甚麼意思又有何用?!一個學生的能力若是未到未夠班就係未到未夠班!本末倒置要降格收生,自己呃自己,這除了令大學學位貶值,令香港出著一批又一批無料大學生,也令香港受人恥笑。隨便舉一例便可知情況之惡劣,太平天國,像「王」最高級别的爵位,是不隨便封的。太平天國封王,僅僅有東、南、西、北、翼五王被封。定都天京後,才再多封燕王和豫王,但亦很快被革去。可見,當時的太平天國對「王」這爵位的重視程度。但在其後期,「王」卻愈封愈多,愈封愈濫,到了不可收拾的地步。被封「王」者竟達二千七百多個。連忠王李秀成被俘後也說出天朝敗亡的原因,濫封「王」正是十大原因之一。

沒所謂,反正現在的香港,連一個賣郵票的職員也要中七資格;連一個校工也須懂中、英、普通話及電腦文書處理;連一個辦公室 Boy 也要求至少中五畢業,反智如此,香港也實在需要如此多「大學生」或讀「系」的人。

常聽說幾十年以前,上世紀五、六、七+年代,中五畢業的人已很犀利,指的是中英俱佳。現在及之後,一個大學生甚至碩士,可能只等同那年那時的中學生,甚至更低。

Come on,香港教育的所有有關方面,香港的家長,務實點吧。

寫在後面:多年前理工學院「升格」成為大學。請問,麻省理工學院,可曾會 (需) 有此渴望?!

10 comments:

樂遊 said...

其實,香港/中國人社會一直視職業訓練為次次次次等,對很多學生的發展做成很多問題。西方一些國家,如德國,據說他們的職業技能訓練很成功,既讓學生有好的出路,亦成了本國工業發達的基石。

其實香港這麼功利的社會,晨早就不要這麼虛偽,搞甚麼文化中學,全部技術訓練就算啦。

至於「系」的問題.....現狂有不少中學的網頁英文被都用department 和faculty了

Ebenezer said...

仲有,"專業"呢兩個字都常被濫用。

新鮮人 said...

其實只是個"名字"罷了,
大家心中有數,
只道今日的"系"不同往日的"系",
名詞意義會隨社會改變而有不同的含意和份量,
不必太介意!

問題嘅根本係:
為何學生(基本上所有人)嘅水準會降低?
學術方面又好,
道德方面也是,
我不會硬是把它和政治連上關係,
不會賴乜賴乜,
自己衰咗就反省,
不會把問題推到別處去。
其實香港人又好,
日本人又好,
西洋人又好,
啲水準都不如以前的好,
點為好?
現在的人(包括年青人、中年人.....)都怕辛苦、無耐性、自私、貪心....
雖然個個年代都有咁嘅人,
但現在的人在這方面嘅特性就更明顯,
何解?
我都唔知,
要留待社會學家去慢慢硏究了!

梁巔巔 said...

樂遊兄: 咪係! 香港點解唔可以好似人哋咁呢, 因為大部份香港人認為工業, 做工人, very cheap!

讀文科又嫌出路窄. 結果個個走去讀商科財經. 香港有 Q 其他行業支撐?!

哈哈, 連中學都咁巴閉!

Ebenezer 兄: 令我諗起補習社! 哈哈哈!

新鮮兄: 現在的人不是怕辛苦, 而係唔知咁辛苦為乜?!

以前, 辛勞有機會, 會有明日, 起碼有份工唔會隨時話炒就炒, 可以有安全感.

現在? 叫我哋辛勤捱苦, 唔好怕蝕底, 但啲公司就蝦得就蝦, 朝8晚十但仍要帶嘢番屋企做, 但仲嫌你呢樣嗰樣噃; 成日叫我哋重拾往日獅子山下精神, 但官商勾結, 不理民生疾苦, 你死你事, 搾到你盡但你前面仍係黑暗; 叫我哋又咁又咁, 但講嘅嘢毫不負責任; 叫我哋唔好只係識得鬧同怨, 要努力, 但大地產霸權, 死做爛做都買唔到樓兼睇唔到機會同明天.....

好似 HSBC, 賺錢都可以照炒3000, 你敢唔敢供樓?! 仲有冇明天?!

唉.

ruth with Jesus said...

巔巔, 好久不見, 我是鳥飛啊, :)
最近好嗎, 掛念 !

新鮮人 said...

巔兄,
香港的不公平現象好似真係嚴重咗,
但就係因為咁樣,
我們更加要唔怕辛苦,
充實自己,
將來無論遇到什麼問題都較易解決,
就算你要移民都要講得好英文先得架,
係咪?
現在的年青人乜都懶政府,
佢哋又唔睇吓自己有無料,
只係識怨識賴別人唔俾機會,
連封英文求職信都寫唔好,
又唔勤力做好啲,
可以怨誰呢?

五珍 said...

系不系,有何關係?最緊要搵到食。我們常嘆一代不如一代,我們比起父母那一代,又少了一份靭力吧?

梁巔巔 said...

鳥飛: ?!!!??!! 係妳?!

妳去咗邊?!

畀妳電郵我! I will call you!

新鮮兄: 咁嗰啲可以不理啦. 亦唔係喺討論範圍入面. 而家係講緊就算努力都冇用呀. 同埋, 係要嘈佢鬧佢先有用!

另, 23條暫時擱置, 替補機製延後並要咨詢, 增加生果金, 每人有6000解燃眉之急等等, 全部都係X政府而有.

如果唔出聲, 下下話靠自己唔好怨唔好鬧, 邊有以上嘅嘢發生?! 到時, 政府最開心.

梁巔巔 said...

五珍: Hello! 歡迎光臨.

搵食艱難, 大個咗先明.

妳如 Yeah, 停咗工作, 尋人生. 正!

去過妳嗰度, 妳好鐘意幾米喎! Me too! :)

Ruth Tam said...

The world is getting more and more competitive.