Monday, April 06, 2009

身不由己

俗語有云:「食不窮,穿不窮,不帶眼識人就一世窮!」可見不單如此,不帶眼識人,更會妖卒纏身呢!

這個花花大千世界,光怪陸離,充滿著各式人種在我們四周,當中,有好人有壞人,有貴人有小人。好人貴人錯過了,我們最多嘆息揼心,或少了一些機會。但若不懂分辨壞人小人,那就隨時是非纏身,甚或大禍臨頭。

所以,我們一定以有知人之明,以傍己身。正所謂俗語有云:「食不窮,穿不窮,不帶眼識人就一世窮!」可見日常於社交和工作上,識朋友和與人接觸如果沒有知人辨人之明的害處是多大。

而我們怎樣去令到自己有知人辨人之明呢?除了靠人生經驗,再講天聰,就是去學一點觀人相人之學了。(其實,觀人相人之術,或稱相學,也離不開統計學之功能。)

清代中興名宿曾國藩的冰鑑 (先要知道,冰鑑是一本專門觀察「知識分子」的專書,而並非對「一般凡夫俗子」的總論,有別一般相書。所以,要對症下藥,對人用書,以免對錯對象。不過,時下壞人小人均多以假道學假文人偽君子化身,喜以此姿態出現,故亦可派上用場!),乃一門觀人相人之學,全鑑共分七章,順序分別是神骨章、剛柔章、容貌章、情態章、鬚眉章、聲音章及氣色章。

很簡單概括的總說,要知一個人的正與邪、能幹與庸碌及心態狀況,我們看從其外觀外貌、神情儀態和聲線音韻去辨別。(以下乃區區對冰鑑觸類旁通舉一反三之字)

譬如說,首先,一個人,在平常或在說話時,他的眼睛都四處看及四圍轉動,甚少正視,多乃心懷他意或心術不正之人;坐時搖腳把腳震,貴格裝極有限;牙齒外露,守不到秘密;口闊而方,福祿不盡;眼角入鬢,必掌刑名。

又或,若一個男人的手是軟若無骨,則主貴。但若換了是女人,則代表淫蕩。再講,怎去得知一個人的精神狀況,這可從其頭髮之健康得之。人髮乃精血所在,密而亮為佳。

另外,飛鳥依人,情態婉轉,此乃弱態;坐止自如,問答隨意,此乃懶態。撲克臉,不苟言笑,察言觀色,趨吉避凶,此係周旋態。而弱而不媚,狂而不譁,疏懶而真誠,周旋而健舉,皆能成器;反之,係敗類。

再者,又可從人的講話去知其智慧及質地。如一個人說話常如「鬼食泥」,如唸「喃嘸」,多屬嚕囌愛管事之輩。

最後,又如人的面色忌白青。青常見於眼底,白常發於眉端。而顏色各有不同,心事憂勞,青如凝墨;禍生不測,青如浮煙;酒色疲倦,白如臥羊;災晦催人,白如傅粉。

除了相人之術,我們亦可做好自己本身去防人。就係,不輕易信人!我要說的不輕易信人不是平常我們說的會因此而被害那種。而是層次高一點。會因輕易信人而使人 (誘人) 犯錯,再令自己蒙受損失那一種。

其實,唉,有心人騙沒心人,所以,我們一定要常處於防人狀態。這很辛苦?對呀!反正,沒差喇,人生於世,也是辛苦多於舒服的咯。

如果不懂用人的昏庸當權者如前老董及現在的爛口曾肯略看一下古書聽一下古人言,身邊就不會有那麼多小鬼妖人囉。緊記,壞人小人,可令國破人亡。

18 comments:

新鮮人 said...

觀人於微,
前人的經驗可以給我們不少啟視,
現今社會拜金主義盛行,
小人好人之分取決於對已有利予否,
所謂没有永遠的朋友,
也没有永遠的朋友,
道德品格變成次要,
這是一個扭曲了的觀人方式。

最好的朋友還是少年時期結下的緣,
不少還是無論過了多久卻還是朋友,
大家都不會有傷害對方的企圖,
當然世事難料,
凡事没有一定,
新相識的也可以成知己,
但看看自己的眼光了,
這就要看緣份!

BlingBling said...

看完你這一篇﹐ 不懂回應。
唔~~~~

梁巔巔 said...

新鮮兄: 其實, 最重要亦是緣, 再歸根究底, 是一個人命吧.

BlingBling: 更要多謝妳嘅支持, 留言. ^^

anmary said...

相學我不會盡信, 事關看過說我自己本身的總覺得不太準... 而且相由心生, 無論面相掌相都會有所變化的嘛.

不過我對紫微斗數就很有興趣, 學完西洋命盤, 現在正打算拜師學紫微.

梁巔巔 said...

!

同道中人喎!

我其實都唔多信面相 (指從面相而得知幾歲命或有冇 $. 但呢篇所講嘅相, 係人嘅一啲性格總向, 就頗 okay.), 但紫微斗數同子平八字算我就好信.

哎唷, 最衰我唔勁, 未到老師級, 否則可以教妳, 收妳平啲! ^~

新鮮人 said...

除了緣外,
做人真係要帶眼識人,
否則有緣都變無份!

梁巔巔 said...

嗯..... 一命二運三風水四積陰德五識做人六先讀書......

anmary said...

我都覺得根據時晨八字的會準很多, 相可以變, 八字不會變嘛!

我的朋友現在跟馬師傅學, 我可能也會跟他學, 但未肯定. 雖然我都懂一點點, 但真的只是很皮毛囉, 可能你都教到我=p

梁巔巔 said...

我嘅一點心得係, 學紫微斗數呢 oD最緊要有二.

一係記性. 二係要變通.

第日有機會大家研究吓 la. :)

anmary said...

明白=)

anmary said...

其實我只係識睇14主星, 同埋咩嘢座命個人係點咁囉. 其實我都無咁快去學住, 因為4月開始到12月都係我出trip旺季, 最憎報完啲lesson然後起碼有一半上唔到... 你話我買本書返嚟自己睇住先O唔OK呢?

同埋呢... 我啱啱先開始想認真研究但已經好唔明, 以前睇嘅文章(我喺啲網上教學學過少少)都無講命主, 但命主同命宮又唔同喎, 咁命主係咩嚟呢?

p.s. hahahaha!!! 唔好意思, 但我真係按捺不住好想問你=p 我請食飯!

梁巔巔 said...

唔好咁客氣.

命宮冇主星, 有唔少人都係. 最常見代表母親非主室或者屋企由母親作主導.

而如果命宮冇主星, 咁就要睇命宮嘅對宮嘞 (即係命宮斜對面嘅格). 對宮嘅主星, 就代表你係咩主星 (亦即你嘅命主).

其實, 人嘅福德宮往往比命宮重要, 因為佢係反映一個人心靈上嘅健康狀況.

"你話我買本書返嚟自己睇住先O唔OK呢?"

如果你國文根基好, 加上有慧根, 當然得啦!

以前王亭之和慧心齋主出嘅一系列紫微斗數教義, 好正! 記得好似係花火出版社出嘅, 唔知而家仲有冇得賣.

話時話, 妳嗰個馬師傅幾 $, 我都想再學番!

anmary said...

咁即係命宮有主星其實就唔駛理命主啦! 係咪? 而原來福德宮比較重要, 收到! 都話跟你一樣學到嘢啦~!

係呢~ 我問咗個朋友喇, HKD1,200一個月, 一個月4堂, 每個月交學費, 但要學幾耐我就唔知... 可能係隨心吧!

梁巔巔 said...

唔好咁客氣啦! 大家研究吓!

即係, 譬如有個人, 佢主星巨門星, 唔計佢其他宮嘅星系配合結構, 咁佢命主口才, 是非.....

唔知能否解答到妳所講嘅命主呢? :)

Okay 喎! 邊度上呀?

anmary said...

不如我用個我自己個盤問吓你, 我一向都知自己係天相獨座, 亦未聽過命主, 但最近再開始研究返, 開咗個再詳細啲嘅盤, 佢寫住我命主係巨門, 但我仍然係天相人, 所以我就唔明囉... (anyways, 可能唔駛理佢...)

我又唔知喎, 再幫你問問, 明天覆你=)

梁巔巔 said...

?

我嘅理解係, 妳天相獨座, 咁命主就係天相星嘅特質, 另加對宮同三方四正對妳天相嘅影響, 變化.

"我又唔知喎, 再幫你問問, 明天覆你=)"

唔該晒. :)

anmary said...

所以我咪唔鬼知佢講咩囉...
佢有寫命主同身主
anyways, 我決定唔理佢.
上堂喺灣仔, 如果你仲想要咩資料, 我哋再聯絡=]

梁巔巔 said...

唔個噏咖呢?

唔該晒! :)