Wednesday, April 18, 2007

小提琴之緣 (上)


與小提琴有著接近廿五年的緣份。

還記得五歲那年,政府所辦的音樂事務統籌處 (現已改了名字) 剛成立不久,在一九七七年的某一個月舉行全港招生考試,我在父母安排下,成了幾千個混混沌沌投考的兒童的其中一份子。

當年一個身為可愛五歲兒童的我,之前完全沒有丁點音樂知識,對音樂雖毫不抗拒,但亦未見鍾情,至少刀鎗超合金卡通片與音樂,我一定會選擇刀鎗超合金卡通片。然而,又竟然給我通過幾次筆試和兩次面試 (大概),取錄了。而且還是最搶手最難進入的小提琴班。哈哈,其中在面試裡有一件趣事~ 一位面試老師,他捉著我的手端詳細看,又用放大鏡,我問他:「你是否在幫我看相,看我是否適合拉小提琴呀?」(現為神棍的我,仍不明那時為甚麼已有看相、睇相佬這概念?!)

結果,從那一年那一天開始,一直至到十八歲,我都分別在音統處、私人教授的彭先生那裡學小提琴,另外亦參予了音統處旗下的樂團。

一向嬾於練音階和練習曲,只喜歡瘋狂拉歌曲的我,卻又給我考到六級,現在想起,一笑一悲。笑的是:「咁又畀我呢條友考到喎~」;悲的是:「沒有八級始終係遺憾。」(不錯,多少級並不代表甚麼,但凡夫俗子的我,好膚淺咖咋~)

十八歲之後,斷斷續續的自娛地拉了幾年,到到大學時,跑到音樂系跟指揮說他們所奏的曲目我也懂得拉,於是,就這樣,曾有一段短時間在音樂系的演奏館再續琴緣。

在開始寫 Blog 不久,有一天曾嘆道:「不久前開始練番小提琴。。。。唉,心好痛~ 己荒廢甚久,疏於練習的我,距離自己全盛時期的技巧相差很遠。。。。左手手指的肌肉軟弱了;靈活度不再那麼靈敏啦;右手控制各種弓法的力度需要再摸索;看着以往拉樂團的琴譜時失去了那份應有的熟識感,要一看再看,不再像以前那樣一瞥即懂。。。。活該!有因就必有果!

但儘管如此,拉出來的作品的素質仍算得上讓人聽得入耳的。爛船有三根釘吧。拼命的想,到底要多久,才能把『她』追回來?」

已忘了哪一個夜晚,我曾用彭先生送給我的古琴忘我的練習,拉著,古人曾說喪鐘為誰而敲,我不知。我只望夜裡琴聲能再為每一位教過我的琴師而奏,特別是因小提琴而與我結下至深緣份的老師~ 彭先生而再忘情的奏上水準一曲。

20 comments:

macy said...

我不信僥倖哦, 你是有實力的,運氣也有一點點,不然怎會收你,"幾次筆試和兩次面試"喎.咁洗咁謙.

為什麼無考嗰兩級?為什麼好像在大學後無再拉?

我老豆話齋:”學如逆水行舟,不進則退”.

aulina said...

三斤釘呀老細。三根成架船咪沉囉。而家爛咋,未沉架。

樂器,真係有米先好玩...

梁巔巔 said...

Macy: 我唔會謙虛 ga! 叻我一定認嘅呢~ 可能有運有天賦啦. ^~

"為什麼無考嗰兩級?"

因為嬾. 唉~

"為什麼好像在大學後無再拉?"

掛住去蒲去 walk 囉. 後悔!

"我老豆話齋:”學如逆水行舟,不進則退”."

中! 退得好犀利!

三妹: "樂器,真係有米先好玩..."

Ummmm, 其實一般家庭都 okay, 會勉強啲啲而已.

另, 兩位, 多謝安慰與鼓勵! :)

樂遊 said...

音統處又是殖民地的善政之一.....現在好似沒有了。
吾弟也在音統學中國笛至八級。
不過現在應該完全唔記得了。....其實懂一門樂器是好的,它是最忠實的朋友。

xiao zhu said...

的起心肝喇,你得架!^_

Anonymous said...

既然有緣就試試追回她啦, 況且很難得才懂一種樂器, 我恨也恨不到呢?

Anonymous said...

睇埋個下集先回應!!! 晚安.....

暗黑的卡夫卡 said...

巔兄:

hahaha﹐如果唔係小提琴﹐我地又點會係網上相遇呢!

Oh, so romantic! LOL

http://heartofkafka.blogspot.com/2007/01/granada.html

aulina said...

吓?K & LDD met on line because of VIOLIN????

Hmmm... let me use this as a plot for a fiction!!!!!!

梁巔巔 said...

樂遊兄: 對呀! 樂器真係最忠實的伙伴. 無論係快樂, 悲傷抑或苦悶, 當你需要她時, 她都隨時陪在左右.

小豬: 多謝! 但我相信若要再真正學番, 要遲至50多歲....

Anonymous: ^^

你不妨試吓學口琴 or 結他吧.

梁巔巔 said...

Space 兄: 早晨呀~ ^~

卡夫卡兄: 的確呢! ^^

其實, 我哋分分鍾喺 n 年前嘅大匯演合作過! ;)

"Oh, so romantic! LOL"

下次你再回港, 出來一聚吧! 順便.... heee, 嚟一個 kiss~

"http://heartofkafka.blogspot.com/2007/01/granada.html"

我再去睇番, 不禁會心微笑~ :)

三三: 係呀!

真的好玩, 浪漫!

"Hmmm... let me use this as a plot for a fiction!!!!!!"

Wow, 係咪真 ga!? 期待! ^^

Anonymous said...

"一九七七年"
果然夠誠實呀吓.

"而且還是最搶手最難進入的小提琴班"
佢地憑咩覺得你有天份?

"他捉著我的手端詳細看"
我學極都唔掂... 有一次, 學完violin要去喪禮(都幾荒謬!), 遇到個叔公(佢係好勁既小提琴老師), 問我拉緊D咩, 都唔知點答佢... 然後佢捉住我隻左手手指睇, 話: "你想跟我學我都唔會教你!" 激死我!

"沒有八級始終係遺憾"
你上次話拉什麼青年first violin, 我以為你考左8級N年添! 我學左若干年, 個低B老師叫我去考5級, 即肥!!! 慘到痺! :(

"拉出來的作品的素質仍算得上讓人聽得入耳的"
first violin喎, 我睇你一定有番咁上下... 你就好啦...

梁巔巔 said...

"果然夠誠實呀吓."

我忠忠直直, 敦敦厚厚 ga!

"佢地憑咩覺得你有天份?"

我估筆試嗰度 test 到同 o埋面試嗰時見到我隻手啱 & 最緊要嘅~ 我 cute 囉! ^~

"我學極都唔掂..."

唔好傷心~~~~~ Heeee~

"然後佢捉住我隻左手手指睇, 話: "你想跟我學我都唔會教你!" 激死我!"

好瘀皮 ar!!! 呵呵呵!

"你上次話拉什麼青年first violin, 我以為你考左8級N年添!"

哦, 樂團其實冇話要幾多級先可以入嘅, 但一般嚟講, 拉得香港青年弦樂團都至少五級以上. 而再之前嘅港島青年弦樂團就初級 oD都可以.

另, 1st Violin 未係最勁, 首席先至堅嗰個呢~

"即肥!!! 慘到痺! :("

Heeee~

喂, 遲多幾年, 一齊去拉番咯不如! 呀! 唔得, level 唔同呀! 呀哈哈哈哈哈!!!! ;)

"first violin喎, 我睇你一定有番咁上下... 你就好啦..."

^^

暗黑的卡夫卡 said...

LDD:

hahaha...keep it low! Don't let them know we are breaking our backs!

雖然呀媽打到我PK﹐又話我懶人多屎尿...我仍然感謝媽媽給我這份終生受用既禮物...

我最記得個時被人睇死8級考唔到卻比我 Get the fcking Distinction in a year.

我更不能亡記HKCEE後中學大音樂會之前三個星期係梅窩 Cycling PK + "Bak"斷左手
指.....

Anyways, I am waiting for part II.

=)

Anonymous said...

喂我差不多可以考五級, 你都係六級咋嘛... 唔係叻我好多啫... ;P
講笑, 你level肯定勁我好多... 我D琴技唔見得人架, 屋企人聽到我拉琴心都寒! :)
喂, 其實我手指好長, "mart"開有8寸架, 但阿叔公叫我中指同無名指黐住, 側邊兩隻手指分開, 就分得唔係太好囉, 所以話我唔掂. 你係咪"mart"得好好?

Anonymous said...

好厲害.

你文筆很好,原來琴藝也行. 那你懂不懂捉棋和畫畫呢?

梁巔巔 said...

卡夫卡兄: "雖然呀媽打到我PK﹐又話我懶人多屎尿...我仍然感謝媽媽給我這份終生受用既禮物..."

全完明白您的感受!

"我最記得個時被人睇死8級考唔到卻比我 Get the fcking Distinction in a year."

Wow, 堅 ar!

"Anyways, I am waiting for part II."

^^

"hahaha...keep it low! Don't let them know we are breaking our backs!"

Keeee!

阿大: 呀哈哈哈哈哈哈!

"但阿叔公叫我中指同無名指黐住,"

畸相呀! 勁過雙瞳呀! ^~

"你係咪"mart"得好好?"

駛乜~ 我好自然咁伸隻畀乜佢慢慢睇~ Heee~

Uncle: 過譽喇! :)

"那你懂不懂捉棋和畫畫呢?"

噢, 兩樣都好渣.

Anonymous said...

hey i like string orchestra pretty much, but unluckily i quit violin while i was around six.

later on i crazily fell in love with wooden recorders from Bass, tenor, alto, soprano.........how simple yet romantic are they!:)

btw, when will u post下集?

Anonymous said...

more, i think a girl playing cello is very sexy....

yet din din + violin =??

anyways, don't give up "her"

梁巔巔 said...

Mich:

"later on i crazily fell in love with wooden recorders from Bass, tenor, alto, soprano.........how simple yet romantic are they!:)"

試吓玩結他.

"btw, when will u post下集?"

下星期啦! :)

"more, i think a girl playing cello is very sexy...."

係呀! 大腿個 shape 盡情顯現展露, hoooo~~~~ 穿旗袍拉仲正.

"yet din din + violin =??"

咪正洛! ^~

"anyways, don't give up "her""

我會! :)