Monday, March 19, 2007

一閃消逝。傳奇即在

認識 Selena (Selena Quintanilla - Pérez~ April:16th 1971 – March 31st 1995) 由一首歌開始,一齣戲加深認識。

那首歌~ Dreaming Of You 在當時的一套電視劇壹號皇庭經常播,很好聽。去唱片舖找,知道原來歌者叫 Selena。後來,在台灣的有線電影台看了一齣拍得非常真實的傳紀片 (幾可亂真度猶勝驚天大刺殺),引發我找她的資料。

好簡單的講 (詳細請看此篇左下方的連結),Selena 是墨西哥裔美國人,她憑著天賦,配合努力,加上運氣,在出道的短短十年內迷倒萬千拉丁裔以及美國人。可惜,一切正值如日方中的她,因其歌迷會的會長偷取會內金錢,怕 Selena 揭發而將他殺死。

下面的短片就是那部把 Selena 傳奇一生拍成電影結尾部份,頗動人。

傳奇,一定要在最光輝燦爛一刻消逝,更還要死得傳奇、突然,才能成就。她如是,約翰連儂如是,甘迺迪如是,李小龍如是,張國榮如是。

若不,最好長命百歲。

Selena Quintanilla - Pérez

33 comments:

Anonymous said...

well, 我都死得好傳奇 :)

Anonymous said...

如果要離開你
才能成就傳奇

請讓我繼續平凡

Lynn

梁巔巔 said...

Mich:

咁咪好咯! 浪漫死呀! ^~

Lynn:

Hello! 多謝到訪.

嘩, 妳寫得好淒美迷濛呢!

妳在傷心嘛?

aulina said...

咁驚嘅?晨早流流...

梁巔巔 said...

呀哈哈哈哈哈哈哈!

好配合今日嘅天氣呀!

Anonymous said...

傷透又如何
只有自己知道

Lynn

梁巔巔 said...

hmmmm....

Anonymous said...

美人遲暮﹑英雄白頭!!!


早死可以留名。

Anonymous said...

Mr liang, i understood what's PK finally. :)

Lynn, i was sad too. But i guess i could let go. I hope u could too.

梁巔巔 said...

Space 兄:

全中!

Mich:

You can! :)

Anonymous said...

and I heard a full list of foul languages finally!!

梁巔巔 said...

^~

Anonymous said...

^______^(i was forced to do so now)

Anonymous said...

Mich,

Let go? For me, I'd put it in this way. I'll never deny my own feelings and my sorrow. I would face it. I would live with it. I won't look for losing weight, coz my life will be enriched.

Lynn

Anonymous said...

"hmmmm.... "

That's it? Mr. Liang?

-____-

Lynn

梁巔巔 said...

Lynn:

諗 o緊點覆嘛~ :)

.... 我估, 終有一日妳會恢復過來, 那時, 妳肯定光采更勝往昔.

當然, 我們不知道是那一天, 但至少, 妳要相信妳自己的人生並不會一直都如此黑暗的. 也有另一部份, 最少, 偶兩也會晴空萬里!

You'll never walk alone! 我仲慘過妳.

^~ 真 ga!

Anonymous said...

"諗 o緊點覆嘛~ :)"

咪話我玩篤爆,如果我唔再留言,你都唔會再有回應架喇,係唔係先?講真嗰句喎!

"You'll never walk alone! 我仲慘過妳.
^~ 真 ga!"

我知你好人,畀我咁問法,想唔安慰我兩句都唔得,係唔係丫? 好感激!不過你知我有幾慘咩,唔好山草藥喎!唔駛為安慰而安慰架。:)

Lynn

梁巔巔 said...

"咪話我玩篤爆,如果我唔再留言,你都唔會再有回應架喇,係唔係先?講真嗰句喎!"

講真, 咁又唔係 wo! 我真係會再跟進 ga 喎!

另, Lynn, 妳點樣嚟到我呢度 ga 呢?

Anonymous said...

"講真, 咁又唔係 wo! 我真係會再跟進 ga 喎!"

唔好話我包拗頸丫,如果我唔再嚟,咁你跟個屁咩!

"妳點樣嚟到我呢度 ga 呢?"

要嚟就自然會嚟到,要走都留唔住。:)

梁巔巔 said...

-____-

Anonymous said...

Hello Lynn. To a certain extent, I love enjoying sorrow, just because it's part of life. But i am pretty sure there are some other fun waiting for me.

Perhaps what matters most is TO EXPERIENCE.

梁巔巔:我仲慘過妳. Chiu!!

梁巔巔 said...

^~

Anonymous said...

um...it's not funny!

梁巔巔 said...

-____-

Anonymous said...

i'm sorry. i don't feel well

梁巔巔 said...

It's alright~ ^^

Anonymous said...

Mich,

Could you really let go? Sounds like full of discontentment still.

Lynn

Anonymous said...

discontent? perhaps i m discontent with a particular type of people.^^

梁巔巔 said...

Lynn, who are you ar?

Anonymous said...

I'm just a passer-by.

Lynn

梁巔巔 said...

Anyway, 也是緣份~ 高興同妳傾到幾句. :)

Anonymous said...

Me too. ^_^

Lynn

梁巔巔 said...

嚟多啲咯喎. ^^