Sunday, November 12, 2006

昨夜的渡輪上

天星碼頭、皇后碼頭~ 別了。

本來有好多關於「她」的說話要說。。。。中環,我剛剛在哭。

10 comments:

Anonymous said...

我也好傷感

Anonymous said...

When I was small, and the clock tower was tall, I lived on kowloon side but studying on Hong Kong Island I used to take the star ferry and then walked all the way up via cotton tree road. ALL have changed except star ferry and tonight it was gone too. Sob sob....!!!


p.s. I didnt like walking on garden road because no more trees but cotton tree road still got a few and when spring came the cotton wool flying flying and flying in the wind.

程霜 said...

昨夜的渡輪上 
曲:林功信 詞:馮德基
 
*夜渡欄河再倚
 北風我迎頭再遇
 動盪如這海
 城在兩岸凝神對視

 霓虹伴著舞姿
 當酒醉如同不知
 日後望這方
 醉中一切無從抓住

 渡輪上 懷念你說生如戰士
 披戰衣 滿載清醒再次開始

 莫問豪情似痴
 今天醉倒狂笑易*
#夜盡露曙光
 甦醒何妨從頭開始#

 重唱*##

夜盡露曙光,甦醒何妨從頭開始

Anonymous said...

程霜,我好喜歡這首歌。中學時代,有一段時間流行番唱以往的民歌,我就是從當時出的一盒錄音帶中認識這首歌。

每次聽到劉德華唱的版本總覺欠了些甚麼,雖然我也喜歡劉德華。

Anonymous said...

真係好可惜!
呢首歌我第一次聽咋~!
唔錯唔錯~!

梁巔巔 said...

Click 到入去, 揀第三首李炳文嘅原裝正版, 最到位入肉, 應景.

程霜 said...

喜歡這首歌的原因,除了歌詞實在寫得不錯之外,填詞的乃晚生中學時代的學長,學長當年會考拿八優一良。

程霜 said...

如無記錯,他寫這詞的時候,正是會考等放榜,作最壞打算時作。真不明白為何當時我們的一群比今天的年輕人更能憧得承受壓力。

Anonymous said...

我是路過的
我也很傷感

Anonymous said...

屬於我們的碼頭,屬於我們的鐘樓...
係遷拆前也拍下歷史的舊天星碼頭...