Thursday, June 08, 2006

您的夢有顏色的嗎?


您的夢有顏色的嗎?

這幾天做了很多夢,很多奇怪的夢。根據科學家所說,人其實每晚都會做夢,只不過有些夢大多會在熟睡後被過濾,清洗而忘掉。得以被記得的夢,絕大多數是由於做夢做到一半便醒過來的原因。

於我而言,被記得的夢,都是刻骨銘心。而且,很回味。有時甚至拼命去追憶它的起、承、轉、合,一點一滴。

好夢、惡夢,兩者我都無任歡迎。做好夢,固然不亦快哉!平日渴望已久,但無可能發生的狂想曲,由夢境代為實現,爽!即使是做惡夢,經歷了驚濤駭浪,龍潭虎穴,陷入痛不欲生的田地。。。。正是萬劫不復之時,醒來了。您會慶幸。慶幸那只是個夢。也會感謝那個夢讓自己從極度緊張的狀態鬆弛下來。並多得它提醒自己知足常樂,或其他一些人生之道。

我愛做夢,白天也做,發白日夢也。它令我們自得其樂,可幫助我們減輕這都市令人快瘋的壓力。當然,白日夢不可常做,否則物極必反。

我的夢有顏色的嗎?這對我來說,有與沒有,也許,分別不大。因為,我已懂得享受它。

在這荒唐瘋狂的今天,即使未懂得去享受它,我想,我們做的夢,至少也應有一點點色彩吧。

那麼,您的夢有顏色的嗎?

Stars shining bright above you
Night breezes seem to whisper I love you
Birds singing in the sycamore tree
Dream a little dream of me

Say nighty-night and kiss me
Just hold me tight and tell me you'll miss me
While I'm alone and blue as can be
Dream a little dream of me

Stars fading but I linger on, dear
Still craving your kiss
I'm longing to linger til dawn, dear
Just saying this

Sweet dreams til sunbeams find you
Sweet dreams that leave all worries behind you
But in your dreams whatever they be
Dream a little dream of me

Stars fading but I linger on, dear
Still craving your kiss
I'm longing to linger til dawn, dear
Just saying this

Sweet dreams til sunbeams find you
Sweet dreams that leave all worries far behind you
But in your dreams whatever they be
Dream a little dream of me

demo

8 comments:

Ruth Tam said...

Do you have the song "Dream a Little Dream of Me"? We used it for Jazz class last night and I really love it.

梁巔巔 said...

我有呀. 我都好鐘意呢首歌. 但一定要係 mamas & papas 嗰個版本~

Ruth Tam said...

Thanks so much!!!!!!!!

Ruth Tam said...

What a coincident!

梁巔巔 said...

Haaaaaa~~~~~~ Yes.

身無彩鳳雙飛翼
心有靈犀一點通!!!!!!

Anonymous said...

我都好鐘意發夢架,
不過我次次訓醒都會唔記得架,
有時其實自己係知道個夢好開心好難忘,
但係就係點都諗唔番發過d咩夢囉...

Kineyi said...

夢的顏色與現實一樣
很多時會飛、搭永遠去吾到自己想去的那一層、恐怖時會告訴自己是一個梦,就會醒來

Carrie said...

呢排發親d夢都鬼咁緊張...=(