Saturday, February 11, 2006

得道。造化


一位不是寫 Blog,平日也甚少將自己心聲寫下的老朋友,在我一瞥他的那篇留下如此回覆:「事情已過去,一切如心中所預期的,我並沒有太大傷痛,可能身邊有太多叫我「放下吧」的聲音!只要她將來是幸福的,我是真的真的很高興的,畢竟我們相識5年了!在我心中她是需要保護的。不管如何,這是我給她的祝福。而我也會一直從心去守護著她。。。。直到永遠。
12:55 AM


所有情愛所可能帶來的負面,完全沒有。而且,你亦根本無須在她看不到的地方強裝偉大,這回覆裡我亦感覺到。所以,我感動了,為字裡行間滲著仍對她的真摯之情、無私的關心愛心與及默默的祝福而感動。我想,這就是愛一個人的時候,無論得到或得不到,長相廝守仰或無奈分開,也都是應該要有的表現。這就是我們常說所謂愛的終極真義吧。

仔,我沒想到你會回覆寫出你的深情心聲。更想不到你會比我們早得道、造化。恭喜!願你不久再遇一位,她與你彼此都情深緣濃,相互親愛的女子。

8 comments:

ChecheBee said...

haha, thanks for da chinese name of my blog :P it sounds like i m a social animal....

Ruth Tam said...

I don't think I can do it. Letting go is never easy for me. I am not strong.

Anonymous said...

I think true love is like a kind of chemistry that happens only once in a lifetime. When you truely love a person, you cant let it go easily. If you can, it means you dont love her deep enough...

梁巔巔 said...

Bee, you like it ma~ ^^

Ruth, 個個唔同嘅. :)

Blue, so, you think you can ma? :)

Sunshine said...

Letting good is definitely needed, or else even when the day I die, my spirit will still linger around.

All the memorable moment (happy or sad) will be alive in my mind, but I am always living in today, not the pass. What is gone is gone.

I have move on...

梁巔巔 said...

Sunshine,

Buddy, 祝妳也早日遇到真愛.

Anonymous said...

當你真心愛上一個人的時候,更吃虧的事你也會做,更何況做著一個無名英雄,為他/她的幸福祈禱!
這樣的得道‧造化!全在於「愛~唔一定擁有」的"偉大"思想。但亦都要睇下你願意成為他/她背後的傻天使!

願各位情人節快樂!

梁巔巔 said...

咦, 出現 la?

也祝妳早日情人節溫馨.