Friday, September 07, 2012

2012蘋果專訪倪匡



集體自殺以外──人性會戰勝中共 

通電話,倪匡總是笑笑口說勞氣話,播放率最高依次為「香港一定死,我睇唔到有咩辦法可以唔死喎!」、「我30年前已經講啦!」、「共產黨靠得住,豬乸都會上樹呀!」

與2012年梁振英上台後才驚覺土地被割、西環治港、校園赤化的儍豬豬香港人比,年輕時受盡共產黨迫害、輾轉逃亡來港的倪老大,對時局的判斷似乎 win 硬無得輸:他筆下的衛斯理系列之一「追龍」,預言一個東方城巿被巨龍吞噬,是無法改變的命數,這本書出版時,是回歸過渡期的1987年。

沒錢移民、後生遙遙的香港新一代,看完倪老大這本著作,頭上準會烏雲一抹,擔心中共永恒不滅,至於無窮之世,要逃出中共魔掌,唯一方法只是集體自殺。一直說對香港前途悲觀的倪老大,談到這裏卻頓了一頓,似乎不想將一眾後生推向絕境──要戰勝共產黨不是沒有辦法,人性本質就是最強大的武器。

「人嘅天性會戰勝共產黨,因為共產黨係違反人性,違反人性嘅嘢,不能久存,從長遠同歷史嘅眼光,所有強權統治最終都會覆滅,無論佢當時幾咁強大,最終都係趨於死亡。」

雖然這次倪老大沒有感應,無法預知中共何時 certified,但他相信死亡始終會出現,「滿清咁腐敗,孫中山都用咗十幾二十年先成功,但蘇聯共產黨垮得幾快!你唔知㗎,佢哋 (人民) 嘅反共情緒『好犀利』,一、二、三就推翻架警車啦,我判斷中共政權,已經應該維持唔到,垮台嘅因素已經成熟,只係等出個好出色嘅領袖,同埋老百姓大規模反抗。」

「總之人心方面係最緊要,大家一邊又抗共,一方面又認同佢個政權,咁佢嘅死亡自不然係遲緩嘛。」

他形容現時是中共最腐敗的時候,「如果老百姓反抗,佢哋走夾唔唞呀,嗰啲中央委員百分之七十都有外國護照,而家刮得幾多得幾多,係最腐敗嘅時候,係從入面開始腐爛出嚟。」

倪匡說自己老了,甚麼都不怕,「你哋後生就麻煩啲,我返原始嘅地方啦,好多嘢大家放長雙眼,你哋睇得到,我睇唔到喇,我睇到下年巴西足球都好開心,總之共產黨垮台,香港就得救,香港跟隨大陸走,以前咪有句名言,『中國好,香港好』,就係咁解,哈哈哈哈!」

香港生 Cancer 不是外星人惹的禍

當奧運跨欄冠軍劉翔也不過是男配角時,誰能抽身於中共的遊戲?

1997年後的香港,一片歡樂歌舞昇平,人人北上賺人仔,按摩叫雞娶老婆,總之祖國遍地黃金無限好,移了民的執輸呻笨。上海的IFC與中環的 IFC 一對雙生兒,都是中國騰飛的重要場景,要不是連不上 facebook 和不知道李旺陽是誰,大家生活如常無知無覺,以為一切是外星人惹的禍,其實沒有錯,如果外星人的中文名叫「中國共產黨」的話。

「西環治港,早就開始喇,唔係家開始,1997年7月1號之後已經開始,呢個地方一交得畀共產黨,一定係共產黨嚟治嘛,你以為佢會畀你治呀?香港人而家至警覺?」情況會在梁振英上場後加劇嗎?「我估佢都唔知自己做緊乜,共產黨有一整套計劃,佢只係實際喺度執行,邊個做係冇分別,都係共產黨嘅意思,唔通聽老百姓嘅意思咩!」

倪老大深信共產黨控制香港的計劃在數十年前已經開展,共產黨員遍佈各個行業、各個部門,「多到不得了呀,滲透咗每一個角落,都唔知佢數唔數到出嚟,係你香港人唔理之嘛,哈哈哈,商界、政界又有,軍界又有,全部已經滲透得好犀利,你哋唔知道共產黨組織嘅嚴密,仲以為香港一國兩制?」

問一國兩制是否已經消失,倪匡覺得記者無聊,「我從來冇相信過一國兩制,只係香港好多人天真相信啫,冇可能,三十幾年前訪問我,我已經話我根本唔相信,共產黨嘅話都信得過嘅?豬乸都會上樹啦,哈哈哈。」

共產黨對香港的控制,在倪老大眼中早是一國一制,「或者明或者暗,共產黨嘅組織非常龐大,係恐怖到極點嘅一個組織嚟,佢控制呢個地方已經控制到好透澈喇,而家不過慢慢浮上面之嘛,個事實已經係咁啦,係香港人自己唔知道,由回歸之前到而家已經妥當晒,逐步逐步實施之嘛,有23條同冇23條有咩唔同啫?」

如果用癌症來比喻,香港算是哪一期?「至少係中期啦,80年代嘅時候我都講過,話50年不變,轉頭就變啦,香港跟住大陸走,越走越腐敗,自由空間收窄,呢啲係一定要嚟,嘻嘻嘻嘻,已經算係收窄得好慢喇,做咩都冇作用,自從回歸已經定咗。」

曾蔭權貪盡海陸空,香港人啞然,倪老大又笑,「呢啲小兒科到極點,小巫見大巫,佢家貪小便宜,小到不值一提,香港透明度高,一定會被翻出嚟,你諗吓谷開來幾十億英鎊咁貪番嚟,大陸叫啲官員公佈財產,佢夠膽叫老百姓公佈先,真係滑稽、匪夷所思,太糊塗!」

香港因為有傳媒、有制度、有廉署,倪匡覺得氣數未盡,「所有人民政府講嘅話都冇人信,人民對佢一啲信任都冇,但喺香港就算集體反抗唔可以,個人反抗係可以,個人表達同共產黨不合作,可以拖延吓死亡,好似癌症末期咁,搵個神醫拖延吓。」

其中一種拖延方式,倪匡特別提到近日的反國民教育運動,「嗰班後生仔女 (學民思潮) 就好出色,完全冇乜妥協嘅意思,反而好過成年人囉,嗰啲冇乜顧慮嘛,咁先可以拖延到嘛。」他支持所有抗共的行動,「咩都要有行動嘛,我都主張有行動,罷課對共產黨嚟講當然絕對係忌諱,我又唔相信香港人可以做得到罷課呢一點,關於國民教育呢件事,只能靠教員嘅良心做事。」

至於他自己,則只能發發牢騷,「或者上網陰陽怪氣講幾句,不過我個微博都俾佢刪咗,控制到不能想像,80幾萬網警,冇辦法,香港人就只能夠等個大局面變,小局面變唔出啲乜嘢嚟,只可以盡量拖延。」

「你有冇返大陸玩呀?」

問倪匡如何防止香港大陸化,他反問記者:「你有冇返大陸玩呀?(有呀。) 咪係囉,邊個香港人未去過大陸吖,咁你咁鍾意返大陸做乜啫?唓!你根本當冇件事,當毛澤東統治冇件事,係呀風光好呀、食得好呀、住得好呀,咁鍾意去大陸玩,中國嚟統治你驚乜啫。」

香港人對國家感情複雜,國旗飄揚時打呵欠,看到六四燭光卻想到自己是中國人,聽到國民教育動肝火,北京奧運傳聖火又趕去夾道歡迎,倪匡罵香港人精神分裂不爭氣。

倪老大1957年偷渡來港後,就再也沒有踏足過大陸,當然也沒有申請回鄉證,最有資格對受過共產黨壓迫、今日卻擁抱中國的香港人罵得狠:「你麻木吖嘛根本係,對於獨裁同強權統治麻木呀,對政治一無所知嘅,中國人嘅民族性係咁嘛,如果我講犀利啲嘅話,直情係冇血性、冇公義感,講起大陸個個講到眉飛色舞,係我呢啲人先咁頑固嘅啫。」

他說共產黨了解香港人最透徹,但香港人吃喝玩樂大過一切,莫名其妙。看到新界東北疑似被割讓,香港人無不感震驚,但倪匡一笑置之:「哈哈哈哈,你覺得中港兩地仲未融合嘅咩?我覺得已經融合咗喇,而且香港人好鍾意,幾多人去深圳按摩、去中山叫雞呀,融合得都唔知幾妥當,仲使你驚嘅,你話係咪?香港同廣州有乜分別啫,而家好多人去廣州生活囉、好多人去深圳生活囉、好多人去上海囉,你有乜唔同啫。仲要唔單只係啲好無知嘅基層巿民,啲高層中層有邊個唔去大陸啫?」

倪匡看穿香港人不敢也不會起革命:「幾百萬人全部上街反對共產黨,都得嘅,但係香港人唔會同你咁儍嘛,香港人個個返大陸嘆世界都嚟唔切,香港人唔知幾鍾意共產黨!」

他的哈哈哈哈如寒風,哈到電話筒都結霜:「你一方面非常討厭共產黨,一方面又擁護共產黨,矛盾到離譜,你唔鍾意共產黨,唔會有呢啲行動 (返大陸) 嘛,好似我咁,我喺外國長久居住,不過為咗私人原因返嚟香港,都唔知幾慚愧,幾乎冇面目見人,嗰啲人返大陸返到好似返自己屋企咁開心,你仲講乜反共啫?」

被驅不異犬與雞

現代香港旅人視大遷徙是風景,看斑馬和牛羚逐水草雨露千里長征,卻遺忘了人人家裏一條南來香港的逃亡路線圖。過去50年,無數中國人逃避戰火、逃避批鬥、逃避飢荒,在國土上亂竄如畜牲,慌忙間流落香港這個臨時淨土的,其中一個就是倪匡,那些年吃老鼠、螞蟻和棉花充飢南逃的經歷,他沒有忘記。

「避共產黨係惟有移民咋,到而家你有咩辦法呀?好似鍾祖康話來生不做中國人,我今世就不做中國人喇。」1992年,「仔大女大」的他展開人生第二次逃亡,目的地是美國三藩巿,共產黨魔爪未及的地方,「香港啲高官都走晒啦,政務司 (林鄭月娥) 一個咁大嘅官,可以老公仔女都喺外國,自己一個喺香港,你話佢想點樣?」

倪匡的邏輯很簡單,香港就是數人頭也數輸,「中國十幾億人都唔夠佢鬥,你話幾百萬武警公安喺度,你同佢鬥你點鬥呀?以前都話搵支木棍可以擋到佢,而家佢機關槍坦克你搵咩同佢打呀?」

他笑香港人自大,時常有幻想,「成日覺得自己好重要,喺中共嚟睇,700萬人好細之嘛,而且係少數抗共情緒激烈嘅人覺得大難臨頭之嘛,有啲仲去大陸發展事業,去賺錢,根本你一邊同強權統治咁緊密,一邊反對強權統治,係無可能嘅事嚟,你至少要好似印度甘地咁,至少要不合作,你一路合作得咁緊密,一路又要反對佢,人格分裂嘛。」

在倪匡的詞典裏,香港人有兩種,一種是香港人,另一種是假香港人,後者是指近15年移民來港的內地人和自由行,「(單程證) 一日150個人嚟,仲有派啲大陸學生嚟,而家香港至少有30萬至40萬共產黨員喺度活動緊,動員力好強。爭取居港權嗰啲人天真到極,真係又天真又無邪,根本對共產黨唔理解,同共產黨講道理?同共產黨講信用?」

而自由行,不過是整個大佈局中的其中一步,「而家啲人歡迎自由行,好鍾意同共產黨做生意,好歡迎共產黨,唔覺得要反對,你由得佢哋嚟,咁共產黨對真正民意咪睇唔到囉,覺得我哋好鍾意囉。」

「今次選舉係港人最後機會」

倪老大雖然預言香港之死是命中注定,但即使死,香港人也應該稍為掙扎一下,「生物自然反應嚟嘛,魚呀、星斑呀都會跳幾跳啦,死亡之前都要反抗。今次選舉係香港人嘅最後機會,最後抗拒共產黨侵入嘅機會,雖然終於都係會死,但都要出番啖氣。」

「我三十幾年前已經講過啦,香港一定死梗,(咁香港人唔想死可以點呀?) 唔想死冇辦法,不斷抗爭或者可以拖慢啲死嘅,但死係一定嘅,香港嘅精神已經死亡咗。」

要對付共產黨的統治,超出以寫科幻小說聞名的倪匡的思考範圍,「中國13億人都冇辦法,香港你幾百萬人憑乜呀?而且我對呢次選舉結果嘅睇法都好悲觀,嗰啲少少激動行為呢,香港人又唔鍾意喇,又話佢太激動喇,掟幾隻蕉你就話激動喇,你點同共產黨對抗吖?」

評眼前的候選人,建制派他只是一句輕輕帶過,「陳婉嫻嗰啲共產黨嚟啦,全部都係共產黨,或者共產黨嘅走卒啦。」他認為只有激進派能與共產黨抗衡。

在倪匡眼中,從中英談判至今,香港已經錯失多次抗共的機會,「如果嗰陣香港有百幾萬人上街遊行反對回歸嘅話,個局面又唔同嘛,而家你一次又一次錯失 (機會),(五區) 公投係好好機會畀你抗共㗎喇,你又反對,你香港人一次又一次機會錯過,有辦法都變咗冇辦法啦嘛。」

他最看不起的,是吹噓堅定不移的民主黨,「公民黨嗰班人呢,雖然有時有啲天真同埋儍,但本身都係有良知嘛,唔似得民主黨班人咁無恥吖嘛!」

說到底,他對香港的前景始終悲觀,「泛民大敗有咩後果?冇,香港終究都會死,泛民就算大勝有乜鬼用呢?佢 (中共) 一定有辦法使你變成少數㗎,你嘈咩呀有乜鬼用啫,出番啖氣之嘛。」

那2017年選舉又如何?「咪同而家超級 (區議會) 差唔多嘅情形,(例如) 佢畀六個,你揀五個,或者最多到時畀四個,你咪自己揀一個囉,一定係控制住,唔會有普選。」

http://commentshk.blogspot.hk/2012/09/blog-post_2582.html

2 comments:

樂遊 said...

我都有睇這篇訪問。倪匡好野:精簡、中的。

我以前有個同事,對於公司一些不合理要求就「大鳴大放」,當然,為兩餐最後都要就範。

他的解說是被人強姦都要叫下ga。小!

梁巔巔 said...

正所謂死都要死眼閉.