Monday, August 02, 2010

廣東話嚟喇!

都唔明,點解呢個世界上會有啲激而冇腦嘅茂梨。

我們的國和我們的家,最近有兩件大事我想講。第一件是我們的國家~ 國語 (普通話) vs 廣東話,「消滅」廣東話事件;第二件,是香港~ 大浪西灣事件。

國,家,家事留待下星期再講,今期先講「『消滅』廣東話」。

我於本欄多期前已寫過廣東話之美妙珍貴,今再補充一點,並以廣東話行文一篇,以顯廣東話之傳神到肉。

我認為,要滅廣東話,難!只要大家看看廣東出了多少革命烈士就可知是多麼強勁!亦只要知道廣東人吃的特性,差不多甚麼都吃,就可知廣東人的生存力是多麼厲害!而且,廣東人人口人多勢眾且人強馬壯,嶺南文化又極受到自己人所擁護,所以,我對廣東話之存活,是非常樂觀的。至於打壓,哈哈,更好!越打越強越壓越勁!更可令平時不知廣東話之矜貴的新一代重視自己母語方言呢!

好嘞,依家用廣東話去寫一寫最近喺新詩講座入面發生一件事而有嘅感想。

唔知點解,有唔少數學佬 (理科人) 都認為文字、文學及一切形而上都係冇用!因而要予以否定甚至全盤否定。

最明顯兼經典例子可以喺哲學界睇到。哲學發展至今,有兩個系統 (陣形),分別是以英美為首,走邏輯條水嘅一派和以歐洲大陸為主,走形而上學條水嘅一系。當中,以走邏輯條水嘅邏輯實證主義者否定形而上學否定得最積極,最不遺餘力。

好簡單咁講,邏輯實證論者,佢哋激嘅程度,去到認為所有形而上的東西包括存在主義 (還有倫理學、 美學) 以及甚至文學、文字都係廢嘅,因為唔得精確,而且不具有任何意義,只不過是生命的情緒性表達。但,好笑嘅係,佢哋寫嘢嘅時候,要表達嘅嘢,都係用 o緊文字。

鉅著~ 數學原理的兩大數理哲學家之一,奇才羅素 (另一位是懷德海) 曾企圖以符號代替文字,進而希望創造出一世界通用語言。可惜,最後佢自己亦都承認失敗。

因為,文學、文字,佢哋背後代表、包涵咗一個民族嘅特性同文化,係有感情嘅。呢樣嘢係符號所唔能夠代替。

「橫看成嶺側成峰,遠近高低各不同。身無彩鳳雙翼,心有靈犀一點通。」

「 The love I dedicate to your lordship is without end; whereof this pamphlet, without beginning, is but a superfluous moiety.The warrant I have of your honourable disposition, not the worthof my untutored lines, makes it assured of acceptance. What I have done is yours; what I have to do is yours; being part inall I have, devoted yours. Were my worth greater, my duty wouldshow greater; meantime, as it is, it is bound to your lordship,to whom I wish long life, still lengthened with all happiness.」

用符號譯畀我睇?!

每一個字,都有「佢」嘅意思,「佢」嘅靈魂,「佢」嘅意義;將每一個字揍埋一齊,就會成為一個故事,一首詩。呢啲,都係抒發人嘅情感,洗滌人嘅靈魂,滿足人深心處嘅其中重要元素。亦係將知識薪火相傳下去嘅唯一工具。

喺嗰個新詩講座中,一個大學生問:「就算你寫詩寫得好靚好正好好,so what?!實際上對社會有冇貢獻?!」(條友仲以為自己好威喎!)

So what?冇嘅~ 若唔介意自己淪為一個俗氣薰天嘅人,或者索然無味嘅冰冷機械人、醃悶乾屍,咁就繼續悉隨尊便,並且,恭喜你有如此一套看法。

「嬾」醒豬頭丙,畢竟通街都係。

用廣東話寫嘢,真係暢快過癮之至!

4 comments:

嘿嘿 said...

几千年来还不是这样地斗!这是人类发展史的一段,永无止境。

梁巔巔 said...

:)

新鮮人 said...

不如問吓條學生哥,
就算揾到好多錢,
做到好高職位又點仲好啦!

同啲只看見眼前小利,
而缺乏精神文明嘅人講嘢好哂氣,
叫佢哋反歸好過!

梁巔巔 said...

係啦! DKLM!