Tuesday, July 14, 2009

「開會真過癮!」


呢個世界,會,您知我知,廢會多過唔廢嘅會。

明朝和它的十六位皇帝 (不計南明的三位) 在歷史上的評價,極差。差在無能、差在嗜殺、差在荒淫、差在彊土萎縮,差在,包括長期不上朝,即不開會。但這一點,我認為若然修正一下,輔以道家的「無為而治」,那即使放諸於現代,卻是管治良方!

不開會,長期不開會,當然不成!之不過,會多,多會開,往往,比不開會更擾「民」,更降低效率,正劣行也!

須知道,無為而治,並不是真的甚麼都不做。而是在有了大方向,有了基本規則、細節安排之後,便盡量不再干予,不再洐生無必要的支節。讓其順應自然地以自動波行駛。

這,大家在平常上班工作,尤其是文職工作的您 (如廣告人、Sales、人事部等),必定有共鳴!今區區話當年關於對「開會上朝」的一些見聞感想,與您分享。一起彼此微笑。

有會議就要開會。有些會是真的須要開的,但,大家撫心自問,平日開的會,有多少個是過份漫長、多少個係非必要、多少個是到最後都沒結果、多少個係被上頭利用做樣給老闆看:「瞧,我在為公司做緊嘢!」呢?

當然,有時真是非要齊集有關人等商討不可,不過,事實是,很多時我們所謂開的會,即使開少三份一甚至一半,亦絕對不會對業務有任何影響。

有好多人卻以有會開為榮。我有你無,那表示高人一等嘛。我最鍾意欣賞有些人當我問他忙啥時,他就裝作好不喜歡的答道:「開會呀~~~~」嘻哈哈~ 好好笑的真係。

試過有一次,好忙。有某個我已經忍他很久的超級麻煩客打電話給我叫我去開會,那次我終於開火:「又開會?!今趟又開乜撚會?你成 Q 日開撚o埋晒啲濕鳩會浪撚費晒我啲時間,你想吩咐我幫你做嘢,冇問題,我很樂意。嗱,而家就喺電話講,好冇唧?會呢,我唔鳩同你開。」那位平時恃着自己係客的超煩人結果幾句就將想我為他做的事交代好了。看,如果我那次又去開那會,開的肯定又係廢會。

記得從前有一位女上司,她其中有一項是我很欣賞並佩服的創舉。她在辦公室的會議廳門口貼上一張通告,上面只寥寥幾字寫道:「如非必須,敬請不要使用會議廳。多謝合作。」掂!

不過,如果平時不怎麼忙,有時我都幾喜歡開會的。因為又無須做,只要人在會中時抽口煙,弄一兩下筆,皺下眉並作沉思狀,適當地間中點下頭跟幾句,或插問一兩條適當無關痛癢問題,就功德圓滿。訶尼陀佛。

老闆們!老闆們!看!多會開,只會浪費您們的金錢!故,適可而止!

8 comments:

阿ta said...

你想吩咐我幫你做嘢,冇問題,我很樂意。嗱,而家就喺電話講,好冇唧?會呢,我唔鳩同你開。<<<<<---
勁爽!! 聽日又係例會囉.... 好想聽日就同我阿姐講呢幾句!!

浪子m: said...

嘩好夠薑啊

樂遊 said...

個客比你咁樣屌法都炸形??

我都睇過一點peter drucker,有時講的都是一些你知我知的事,我真係唔知是知易行難(我只係被管理層)還是甚麼原因,上位者永遠都會犯drucker提出的簡單原則,例如佢就覺得太多會議是低效率無成效的表現,但我公司的聖上就好撚鐘意叫人來開會。又例如,drucker叫人用人利用人家的長處,使之發揮其長處,而唔係求其要佢做個task,跟住就要求多快好省,這都是量才適性之理。吾皇卻會貴貴請條友(一些老行尊),然後叫佢做些基層員工做的工作,我們這些基層員工都知:1.此人值錢之處是其人脈;2.佢做的「基層工作」真係唔x得,就出錢請佢的上位者居然唔知。所以有好多人覺得drucker或其他management的書都是講呀媽係女人的廢話,但世上又真係有好多人讓你知道佢真心相信阿媽係男人,使人一方面吹漲,一方面佩服drucker。

梁巔巔 said...

阿ta: 妳好, 歡迎光臨!

唔做嗰日同佢咁講啦! ^~

燕青: 當年真係好薑好寸咖!

樂遊兄: 有啲客係要 X 嚟維繫咖!

我成日認為, 加埋多年觀察, 做老闆同高層嗰啲人, 除咗少數, 大部份都係夠運, 條命整定兼夠 "西" 嘅.

新鮮人 said...

對,
很多會都是廢的,
浪費時間!

你好有吉士,
對客都咁吋,
好X嘢!!

梁巔巔 said...

而家大咗, 就到中年, 冇咁寸冇咁勇咯.....

:(

新鮮人 said...

油炸鬼放耐咗係無咁有火氣了! =p

梁巔巔 said...

Hummmmmm......