Monday, January 29, 2007

蘿蔔頭「三」及第


不久前喺 Space 兄 嘅一篇提到影響並反映了日本人嘅民族特性嘅三個近代歷史人物~ 織田信長、豐臣秀吉同德川家康。難得兄台佢叫我喺 Blog 介紹一下呢三個人,雖然日本歷史唔係好熟,但都略略講吓啦。有セ錯漏,還請各方猛人指正賜教。

首先簡介一吓日本仔嘅整個歷史。

日本嘅原居民係住喺今北海道嘅哈夷族,而現在的日本人係喺好耐好耐之前分別由以北嘅西伯利亞同以南嘅馬來西亞「移民」過去落地生根。而日本仔叫自己嘅民族做大和民族係因為日本以前嘅首都~ 奈良有一個平原叫「Yamoto」之故。

日本嘅信史 (比較可靠) 開始要去到中國唐朝嘅時候。那時,日本皇室一直畀一個叫藤原氏嘅世族控制咗好耐,到後來,呢個藤原氏世族被軍人源氏同平氏攪掂。跟住好自然,就做成源、平兩家爭霸嘞,而得勝者係源氏。

得勝嘅源氏跟住建立咗幕府,從此,幕府就代替咗天皇統治日本。由幕府時期開始,日本都有好多大將軍互相打嚟打去,到到十六世紀更亂晒大籠,亂過中國春秋戰國時代!而呢段時期就係日本戰國時代嘞。正所謂亂世出英雄,英雄造時勢,到到嗰陣,先後出現咗三個人統一日本。佢哋就係織田信長、豐臣秀吉、德川家康 (順序)。

織田信長敢於創新,模仿西方的軍隊用火鎗打敗將孫子嘅風林火山發揮得淋漓盡致嘅武田信玄之子武田信賴而稱霸。

豐臣秀吉從織田家由一個低下的士兵爬升至織田信長嘅左右手,再到迅速的解決謀反殺害織田信長嘅明智光秀,除咗充份體驗咗佢嘅計謀,仲可見到佢對織田信長嘅信忠誠及信用。

德川家康嘅忍功,駛佢能夠等到喺織田信長和豐臣秀吉相繼死去後,真正一統江山,建立德川幕府,並一直延續數代至明治新政府。

有一個譬喻對佢哋係好貼切。就係樹上面有隻雀仔,織田信長會捉落嚟;豐臣秀吉會用計引嚟;而德川家康會等隻雀仔飛嚟。

呢三個人,分別對日本人嘅民族性有住巨大嘅影響同薰陶。就係織田信長嘅模仿創新、豐臣秀吉嘅計謀信用,以及德川家康嘅耐性狠辣。

點解,我哋中國偉人咁多,偏偏而家嘅我哋秉承唔到?!

更詳細嘅資料

後記:

打從我小學開始到三十歲,我憎蘿蔔頭日本仔憎 X 到仆街!但凡佢啲嘢我都抗拒。但有一年,有一個人同我講,憎一樣嘢,如果要全面 oD去郁,就一定要先了解佢清楚,先郁得徹底嘛~ Posted by Picasa

6 comments:

Anonymous said...

先謝過巔巔兄

很晚了 晚安!!!

暗黑的卡夫卡 said...

巔老師:

非常好的歷史課

可不可以講解一下 AV 史呢? hehe!

樂遊 said...

小弟雖說讀過點歷史,但對日本史真是白痴一條。
巔巔兄果真博聞多識,卻又寫得精煉淺白。強!

梁巔巔 said...

Space 兄:

^~ 客氣~

卡夫卡兄:

Thank you 先~

AV?! Heee heee, 唔歿駛理 la~ 睇 ---> 投入 ---> Heee heee..... 跟住~~~~

樂遊兄:

過獎了! ^^

收買佬 said...

阿老細, 完全題外話, 我俾google 老屈要今日upgrade
個blog....攪了成晚仲未攪掂, 我好想切腹兼燒炭.....

梁巔巔 said...

收收..... google 真係好唔掂! 我喺上嗰篇留言曾講話遲 oD google 好大可能會逼人轉, 估唔到真! 仲咁快!