Tuesday, November 22, 2005



靚女靚仔見得多,喺美加、喺台灣、喺香港都見過唔少。而以下呢位,係我呢幾年靚到有咀到嘅佢~ 米高郭。

那天做了成日,於是去 Zentro 鬆一鬆,o搭番幾杯啦,一入去,咦,換咗新 super 喎,第一個對他的印象是帥;對眼憂鬱得來含蓄,唔。。。。甚至有點 "落閘",拒人於幾米的感覺。

由於我那天頗累,加上腦中在想着其他事情,所以樣子冷冷的只對他點頭示意不用招待了。然後便獨個兒坐在 bar 枱飲酒發呆。

一個人坐在 bar 枱邊飲酒自不然就四圍望。其中,與他有着幾度眼神接觸,我還記得那刻可感到他的冷傲冷俊與及不太友善的感覺。但奇怪,這並沒有令我有一些反感。這並不是因為他靚仔,因為一,我不是女人;二,我不是 "基"。而是因為他直接放射出他那種率性。我,也是這種人,可能有惺惺相惜之感吧。

及後,與他交談,我坦白的向他說出我對他的看法和點點意見,他那冰冷的雪霜溶化了,代替上的,是真誠的態度及和暖的眼神;Well,偶爾還有一兩下男人其中最煞食的邪笑。

難得的是他很能接受別人的意見,虛心改進。另方面,他亦會坦誠說出自己對各種事物的看法。我們從酒色財氣到歷史時事、從人事問題到哲學討論,都談得不亦樂乎。

想起跟他友誼的開始,每每都會諗起待人以誠的可貴及微笑可親的威力。米高郭,願友誼可永固。 Posted by Picasa

11 comments:

Ruth Tam said...

Is Zentro still a popular place?

ChecheBee said...

where's zentro? a v nice place?

seems daz u quite often hang in there : P

梁巔巔 said...

Ruth,

係吖. 咦, 好近妳 office, 有冇去飲過嘢吖?

Miss Bee,

It's at IFC phase I. A very nice place?......um......quite good la.

ChecheBee said...

my office is at IFC 2....

lemme find find da place

Hyacinthus said...

係我呢幾年靚到有咀到嘅佢???

-______________-!

梁巔巔 said...

面豬dun啫~ ^~

Hyacinthus said...

"面豬dun啫"

重唔夠?

梁巔巔 said...

Hyacinthus~~~~~~~ You must remember this~~~~~
A kiss is still a kiss~~~~~a sigh is just a sigh~~~~~~
The fundamental things apply~~~~~
As time goes by~~~~~
And when two lovers woo~~~~
They still say, "I love you"~~~~~
On that you can rely~~~~~~~~~~~~~~~~

Hooooooooo~~~~~~~~~

Hyacinthus said...

But DinDin,

Oh a kiss's still a kiss in Casablanca.
A kiss's not a kiss without your sigh.
Please come back to me in Casablanca.
I love you more and more each day As time goes by.

梁巔巔 said...

Hum........ 唔錯, 唔錯. 有意思.

Carrie said...

Its really enjoyable to talk with Michael. ^^