Wednesday, November 16, 2005

廣東話(二)



廣東話除咗生猛活潑,啲音硬橋硬馬夠晒嘈之外,其實亦有細緻婉柔、古雅温和的一面。

廣東話源遠流長,其源頭可追溯至先秦年代,至今中間經歷了六個時期的音韻變遷。而且還保留了不少很古風很 "靚" 的字如 "靚"、"缹" (煲音) 及 "冚辦爛" 等這些字都是廣東話獨有保留了的字。

元曲內,大家會發現崔鶯鶯和紅娘等人的對話頗似我哋而家嘅廣東話。上一段嘅 "冚辦爛" 就係元代時從波斯傳入嘞。

又例如唐詩,有很多唐詩若用國語讀出往往不叶韻,但用廣東話嚟唸呢,就合晒河車 fit 到 "蚊" 晒!如李白的宣州謝脁樓餞別校書叔云其中兩句~ "棄我去者,昨日之日不可留。亂我心者,今日之日多煩憂。" 只有用廣東話先能讀出 "留" 與 "憂" 的那個韻。國語嘛,很 "翹" 口嘅。"留" 讀 liu,"憂" 跟廣東話一樣,那可見完全不叶韻。這亦是由於廣東話吸取了唐代的音韻。

所以,廣東話,包涵咗好多朝代時期嘅音韻,博大精深,複雜非常。故另在研究方面絕不可能限定一個時期來研究。而現在正推行 o緊嘅粵語正音,嘿,我冇談錫永咁勁,自己睇睇呢度,睇吓佢點鋤嗰位假道學何文滙啦。

不過,都要跟幾句。改嬾音係啱~ 譬如 "恒" 呀、"北" 同 "佢" 呀呢 oD字係應該去除佢哋嘅嬾音。但,千祈唔好矯枉過正、咪走火入魔囉!如果唔係,廣東話就會比呢班茂梨破壞晒神韻精髓個咯。Posted by Picasa

3 comments:

Hyacinthus said...

宣州謝脁樓餞別校書叔云 -- 李白

棄我去者昨日之日不可留,
亂我心者今日之日多煩憂。
長風万里送秋雁,對此可以酣高樓。
蓬萊文章建安骨,中間小謝又清發。
俱怀逸興壯思飛,欲上青天覽日月。
抽刀斷水水更流,舉怀銷愁愁更愁。
人生在世不稱意,明朝散發弄扁舟。

撞鬼囉,這是首我很喜歡的詩,用廣東話來朗誦,鏗鏘有聲,音韻效果很好,比較起國語來說的確高一層!巔巔,有眼光哦 :)

不過,哎,巔巔,麻煩你不要在此朗誦.我...

梁巔巔 said...

嘿嘿~~~~~~~~

"不過,哎,巔巔,麻煩你不要在此朗誦.我..."

Wait me for a moment.

Hyacinthus said...

-___________________________-!!!